30 май 2009

От ЗЕЛЕНИТЕ искам само искреност и последователност

От доста време обмислям да напиша какво очаквам от ЗЕЛЕНИТЕ, какви са моите "претенции" като член, при какви условия бих напуснал партията. Бях си поставил за цел да го напиша преди изборите, за да съм сигурен, че не е повлияно от резултата.

И така, какво искам от ЗЕЛЕНИТЕ?
  • Да са честни. Да казват всичко така както е, и да се придържат неотклонно към истината. Никакви лъжи, включително "благородни", максимална прямота. Да има пълно покритие между думи и дела.
  • Да са последователни. Да не отстъпват от първоначалните принципи. ЗЕЛЕНИТЕ са създадени от нов тип хора, с нови ценности и самата начална точка на вървежа на партията е доста напред. Когато влязат в политиката, ЗЕЛЕНИТЕ ще се срещнат със старото и ще се наложи да се общува и работи с това старо. Искам това да стане по начин, в който не старите да ни дръпнат назад, а по-скоро ние да бутнем напред старите.
  • Да признават грешките си открито, веднага след като си ги открият сами и по възможност преди другите да са ги видели. Това според мен е перфектното действие в случай на гаф и има силно обезвреждащ ефект върху недоброжелателите. А и за щастие имаме на разположение Контролния съвет.
  • Да се радват, когато някой опонент успее да постигне за обществото нещо, което е залегнало и в нашата програма. Когато властта за теб е средство, а не цел, ти би се радвал, когато някой друг успее "да ти свърши работата". Идеите ни не са наша собственост и не е необходимо да сме ревниви към тях.
Ако някой мисли, че горните точки са невъзможни за изпълнение от политиците по принцип, на разположение съм да ме убеди, ако му се занимава. Аз самият не съм сигурен, че са възможни - просто това е, което искам. И ако успее, ще се оттегля и ще почакам, защото на мен не ми трябват политици от стария тип. Може и случващото се във времето да ме убеди в това. Само времето ще покаже. Политиката сега е по-голяма тема в живота ми, отколкото преди година, но първите места в него вече са заети и едно разочарование от ЗЕЛЕНИТЕ няма да бъде силно болезнено за мен.

Самият аз от своя страна съм твърдо решен да покривам горните точки във всички сфери на живота ми. Това е моето обещание към света, в който живея.

Няма коментари:

Публикуване на коментар