31 март 2009

Обръщение към познати и непознати

Здравей,

Не идвам лично при теб да ти предлагам да подкрепиш Зелените. Защото това е патент на посредниците, които се опитват да ти продадат нещо или да те убедят в нещо, от което нямаш нужда. Обикновено с цел да спечелят комисионна.

Аз нямам нужда от твоят подпис за Зелените. Аз вече съм се подписал и нищо няма да получа, ако осигуря и твоят подпис. Няма и да те убеждавам, че ти имаш нужда да дадеш подписа си за Зелените. Опитвам се само да те поставя пред информиран избор, който ти сам ще направиш.

Опитът ми в неправителствения сектор е оскъден. През 1999 година като член на Младежка Екоорганизация "Родопи" участвах в организиране на на семинар за устойчиво управление на горите, а по-късно същата година участвах в семинар в Будапеща, посветен на устойчивото развитие по принцип. Следвах в Биологическия факултет и още тогава бях заобиколен от активни природозащитници, но вятъра ме отвя настрани от това и доскоро бях съвсем пасивен природозащитник. Аз дори и сега не съм активен - ходил съм само 2-3 пъти на протести и не ходя на събрания на Зелените.

Как се появи партията? Има поне 200 човека, които могат да отговорят на този въпрос по-добре от мен. Аз ще напиша това, което знам и мисля:

В последните години, най-вече поради непоносимата лакомия на хора с власт, природозащитните неправителствени организации имаха много работа, много битки за воюване. Само те си знаят как и с какви средства са се справяли. В течение на тези години, многото трудности и сблъсъци, а също и постигнатите резултати, са направили от тези организации принципни, твърди и безкомпромисни структури, а към тях междувременно са се присъединили и много не-еколози, също добри специалисти в областите си, които споделят идеите на устойчивото развитие, което не включва само природната среда, разбира се.

Преценило се е, че идеите, за които се борят неправителствените организации, се нуждаят от политическо лице и това е причината през май месец миналата година да се учреди партията. Всичко за самата партия може да бъде открито в сайта на Зелените. Работата по неправителствените задачи ще продължи да бъде изпълнявана, просто се добавя ново ниво, ново измерение към дейността.

Това е историята. Зелените имат история, макар и не като партия. Дейността им дава своите резултати, за което междувпрочем цялото общество вече им дължи благодарност. Няма причина да смятам, че биха били по-некадърни политици от сегашните. Имам причини да смятам обратното.
Всичко останало е бъдеще. Бъдеще, което ще се реализира веднага щом обществото узрее за идеите на устойчивото развитие и ги пожелае за себе си. Дали ще стане на тези избори, на следващите или на по-следващите, дали ще го направят Зелените или някой друг няма никакво значение.

Влез в сайта, прочети за какво се борят и ако ти харесва това, което желаят да постигнат, им дай възможност да се борят за теб. Засега се нуждаят от твоя подпис, а утре ще им трябва и гласът ти. Едва ли някога ще поискат от теб нещо повече защото доверието ти е най-ценния ресурс, с който един политик може да разполага. Ако не ти се занимава с политика, защото е мръсна работа, моля те прочети предния постинг.

Няма коментари:

Публикуване на коментар