07 юни 2009

Евроизбори 2009

или

Денят на един странстващ застъпник

Започнах деня си без въобще да съм сигурен какво ще правя днес. Все още нямах информация дали ще съм наблюдател/застъпник и къде точно. По едно време реших да покажа активност и се обадих и стана ясно, че трябва да ида до предизборния щаб. Скокнах веднага и там ми стана ясно всичко, след което се върнах вкъщи и спретнах набързо един бадж. Вече имах всички необходими изборни аксесоари:

На разположение ми бяха цели пет училища. В едното веднага открих друг Зелен и затова то отпадна. Между 12,00 и 17,00 преминах през четири училища - общо 23 секции. Поне по пет минути прекарвах в секциите наблюдавайки какво става. В отделен пост утре ще опиша какво видях, но като цяло съм доволен.
Не забравих да гласувам, но пък си забравих удостоверението и се сетих малко преди да стигна следващото училище.

В 17,00 се "усамотих" в едно от училищата с максимален брой секции - 7 и започнах да се подготвям да събирам резултати. Това е доста проблематично, защото един човек може да присъства само в една изборна секция докато трае процедурата по "екстрахиране" на информацията по пътя й от урна с насипани пликове до таблица с проценти. С останалите шест протокола успях да се сдобия благодарение на преговори и чар, който въздейства много силно на жените в средна възраст. И за това ще пиша утре или когато успея. Ето резултата от шест секции, понеже открих разминаване в едната извадка. Някой може да смята тази информация за конфиденциална, но аз - не:

Брой на избирателите в списъка: 4603
Брой бюлетини/подписи: 1852
% активност: 40,23%
Брой недействителни бюлетини: 9
Брой действителни бюлетини: 1843

От действителните, в процент:
1. РЗС 4,34%
2. Лидер 3,20%
3. ГЕРБ 24,31%
4. ДПС 0,43%
5. Атака 4,12%
6. БСП 20,40%
7. СПС 0,87%
8. НДСВ 11,07%
9. БСД 0,22%
10. БНД 0,27%
11. СИНИТЕ 24,58%
12. ЗЕЛЕНИТЕ 2,39%
13. НАПРЕД 3,31%
14. Чавдар 0,49%

Та така.

2 коментара:

  1. Ахахах, чаровният ми ти! {{}}
    Шегата настрана, евала, човече! Наистина евала за това, което си свършил! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Е, не е кой знае какво, радвам се че имах тази възможност, не се случва често.

    ОтговорИзтриване