31 май 2009

Пречистване


Рядко смогвам да участвам в мероприятие на ЗЕЛЕНИТЕ, но този път успях. Изкушението да мръдна до вилата беше много силно, но този път наистина бях решил да се включа. Добре организирано беше почистването, дойдоха повече от 30 човека, по-късно се включиха още. Нашата четиричленна група не успя да събере боклука от целия район - карето, в което е лятната естрада. На практика почистихме малко повече от половината.
Докато стоях наведен и чоплих бирените капачки от пръстта си помислих, че се чувствам някак си пречистен. Или просто днес ми беше много леко... Не знам, може би наистина нямам нищо против да чистя чужди боклуци. Или поне още не ми е омръзнало.

После успях да постоя малко на щанда на Ариана - и аз да се отбележа, преди да са минали изборите.

2 коментара:

  1. Докато има кой да чисти боклуците на мърльовците, те няма да имат мотивация да пазят чисто.
    Говоря за конкретния случай и за живота/света като цяло.

    ОтговорИзтриване
  2. Това е истина, но има и други истини.

    Първо, на мърльовците очевидно не им пречи боклукът, тоест ако оставя боклука там, това също няма да ги мотивира да си почистят.

    Второ, би трябвало да има хора, на които им се плаща да почистят, но аз не знам защо не го правят и дали наистина има такива хора.

    Трето, представи си, че за мен е суперважно да е чисто (всъщност не е, но си го представи), непоносимо ми е да е мръсно и се налага да бъде почистено. Кое ще е по-лесно да направя - да променям мърлячите, да ги заплашвам с несъбираеми глоби, или да се наведа и да си почистя за себе си.

    Почиствайки, поне правя нещо за да си реша проблема. Може да е като да се опитвам да стигна до Индия през Америка, но все ще стигна, защото земята, за мой късмет, е кръгла.

    ОтговорИзтриване